Alla inlägg under juli 2008

Av Karamella - 19 juli 2008 23:25

Jeg er ikke en drillpike, men jeg liker og drille forde.

Denne drillstaven kjøpte jeg i Blackpool, og dit skal jeg i morgen.

Kansje jeg for kjøpt en til?


Av Karamella - 19 juli 2008 23:19

...utenlandske penger!

Jeg har ikke så mange men jeg har noen.

F.eks pence, penny, dinar, euro, svenske kroner, danske kroner osv....

PS: Når jeg var på ferie i Danmark en gang og handlet mat i en butikk som heter Føtex, skulle vi hente vogner og da fant jeg en Dansk hundre-lapp på bakken.


Jeg sparer også på servietter.

Av Karamella - 19 juli 2008 23:17

Denn katten lagde jeg da jeg gikk i 2. klasse!

Nå skal jeg begynne i 6. trinn, så det er en stund siden nå,

Men jeg fikk bare laget hodet.


Av Karamella - 19 juli 2008 22:13

 I morgen drar vi til Blackpool! Jeg gleder meg skikkelig!!!

Bestemor er engelsk, og bor i England, så vi skal besøke henne.

Det er lenge siden jeg har sett henne.

Dette er blackpool...



...og Blackpool tower:



     Blackpool Tower er 158 meter høy.


Her var jeg i fjord:



(Bilder fra Google)

Av Karamella - 18 juli 2008 19:34

Nå har jeg heklet min første kurv!


Av Karamella - 16 juli 2008 15:16

Nå har jeg vært på speiderleir i 1 uke! Det var SUPER moro!

De første dagene pøs-regnet det, men ellers var det fint vær.

Første dagen måtte vi jobbe hardt, fordi vi måtte sette opp kjøkken-teltet, bordene, fett-feller osv...

I lavoen var det koselig, men det var biller, snegler edderkopper og sånnt der. det var litt ekkelt, men jeg prøvde og ikke bry med noe om dem.

her er bordene vi lagde...



...og oppvask-benken



Vi fikk veldig god mat der:) Til middag fikk vi forskjellig vær dag, f.eks kjøttboller med potetmos, pitabrød,og en dag hadde vi mat-konkurranse!

Vi lagde mat og pyntet bordene, til dommerne kom.

Jeg tror dommerne ble fornøyde.

Vi lagde kjøttboller, som er laget av kjøttdeig blandet med mais.

Pasta med saus, og til dessert calzone.


En dag skulle vi på haik. det betyr at vi gikk 7-9 km. og overnattet der.

Når vi var på haiken, skulle vi over en myr.

Da det var min tur, og jeg løp over myren, datt skoen av, og sank ned i myra. Vi måtte lete litt lenge med pinner, men vi fant den til slutt.

Da vi kom fram, skiftet jeg til tørt tøy, og vi satte en presening på bakken, og der la vi liggeunderlagene våre.

Om kvelden ble det alt får mye knott og mygg, så vi bestemte oss får og dra hjem. Vi skulle på NATTVANDRING!

Nesten alle ble med på nattvandringen, men noen var igjen.

Det var morsomt, og vi gikk og gikk men ble nesten ikke slitne. Vi tok ikke så mange pauser. Når det var ca. 1 kilometer igjen og vi var ved en foss, måtte jeg plutselig skikkelig på do!

Men jeg klarte så vitt og holde meg til vi kom fram.

Når vi gikk til haiken brukte vi 4 timer, men når vi dro hjem brukte vi 2 og en halv time.

Sikkert fordi vi var så trøtte og slitne, at vi ikke orket og tenke på at vi var slitne.


Det var litt rar do der. Det var en vogn som man kan feste til bilen.

Men den var ikke så ille. Unntatt når de som skulle tømme doene ikke kom!

Da var det så fullt i doen! Alt det brukte do papiret var nesten helt oppe ved do setet!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards